Návod

Tento návod nemusíš celý přečíst, můžeš si vybrat jen určité části, kde ti nebude něco jasného. Pro snažší orientaci najdeš na většině podstránek tohoto webu stručnou nápovědu (po kliknutí na tuto ikonku ).

Návod - obsah

  1. První přihlášení
  2. Výuka
  3. Pomáhej cechu
  4. Boj s nestvůrou
  5. Cechy
  6. Hradiště
  7. Lektvary
  8. Vesnice (chat)
  9. Spěšné zprávy
  10. Tržnice
  11. Články
  12. Zaklínačské příběhy
  13. Nezahálej, pracuj!
  14. Stáje
  15. Darovat peníze
  16. Společník
  17. Změna mého profilu

1. První přihlášení

Takže stal/a jsi se Učedníkem. Co bude dál, je jen na tobě. Samozřejmě ti doporučujeme, aby jsi prošel/šla výukou, vzdělal/a se v umění Zaklínačů a stal/a se pravým Mistrem Zaklínačem. Ale pokud na to nemáš čas, můžeš zůstat Učedníkem, zůstanou ti však zavřeny možnosti, které se Mistrům nabízejí, jako především bojovat s nestvůrami, vyrábět lektvary, soupeřit mezi sebou v ceších či možnost vybudovat si vlastní hradiště a v něm přebývat.

První věc, kterou určitě udělej, ať už zde hodláš strávit času více či méně, - najdi si Společníka. Blíže o tom se dozvíš v návodu pro sekci Společník, stručně shrnuto, jdi do sekce Společník a určitě se tam rychle zorientuješ. Společník tě bude provázet po celou dobu, co budeš Učedníkem, a hlavně - odpoví ti na tvé otázky.

Pro případ nouze je tu ještě sekce Stále nechápu, kde se můžeš zeptat, lepší ale určitě bude ptát se Společníka.

Pokud z nějakého důvodu nemáš zájem o Společnictví ani výuku, můžeš ve Vesnici chatovat, starat se o koníka (až nějakého budeš mít), Spěšnými zprávami si dopisovat s ostatními, získávat penízky psaním Článků či pracováním, a určitě je zde mnoho možností k diskuzím (Stále nechápu, Tržnice, Články, Kronika, Kniha přání a stížností).

Na začátek stránky

2. Výuka

Aby ses stal/a Mistrem Zaklínačem, musíš projít výukou a následně Postupem výše. Výuku můžeš absolvovat v libovolném pořadí, jedinou podmínkou je, že mezi dvěma zkouškami (zkouškou není myšleno odevzdávání zadaných úkolů) musí být minimálně čtrnáct dní odstup. Je to proto, abys tu výuku moc neodfláknul/la. Informace, které ti výuka poskytne, opravdu pak využiješ při boji s nestvůrami.

Výuka probíhá tak, že si nastuduješ informace z přiložené Knihy, odevzdáš úkol a potom ještě odevzdáš přípravu ke zkoušce. Poté, co tak učiníš, pošle ti posuzovatel tvé přípravy (posuzuje, zda je dostatečná) navržené termíny, kdy můžeš přistoupit ke zkoušce. Ty se mu ozveš a domluvíte si přesné datum a hodinu. Na zkoušku se osobně dostavíš. Ber na vědomí, že tam v ten termín bude na tebe čekat zkoušející. Velmi doporučujeme, aby sis ke zkoušce vzal/a svého Společníka, zaručí tak objektivitu zkoušky. Pokud tak neučiníš a měl/a bys nějaké pochybnosti o zkoušejícím, nemůžeš se proti výsledku zkoušky odvolat. V případě, že z nějakého důvodu zkoušku nesložíš, opravný termín máš vždy minimálně po týdnu.

Hned po každé zkoušce ti daný posuzovatel aktivuje tvou vybranou specializaci a dojde k proměně tvého Medailonu.

O jaké specializaci tu mluvíme? Vybereš si jeden lekvar, jehož přípravu budeš provozovat (poté můžeš lektvary měnit na Tržnici, abys měl všechny), dále vybereš druhou zbraň, kterou budeš používat v boji spolu se zaklínačským mečem, znamení, které bude mít při použití větší účinky než ostatní, a konečně nestvůru, se kterou bude pro tebe boj nejsnazší.

A ještě jedna příjemná stránka výuky: za každý splněný úkol dostaneš nějaké peníze a tvůj společník ti ke zkoušce může dát malý dáreček (on na podobné výdaje peníze dostane, neboj ;-) )

Na začátek stránky

3. Pomáhej cechu

Na konci každého měsíce vyhlašujeme vítězný cech, jehož Mistři se v daném měsíci maximálně snažili a vydělali nejvíce peněz. Učedníci mají možnost tyto statistiky ovlivnit a přispívat svým výdělkem cechu, jemuž by v daném měsíci k vítězství rádi pomohli.

Cech lze vybrat pouze prvních 7 dní v měsíci. To, jakému cechu pomáháš, neovlivní vůbec to, do jakého se při svém postupu na Mistra nakonec dostaneš. Pokud se staneš Mistrem v průběhu daného měsíce, odeberou se cechu, kterému jsi pomáhal/a, tvé příspěvky, a započítají se již do statistik Mistrů v cechu, jehož členem ses stal/a.

O jakých výdělcích mluvíme? Pomoct cechu můžeš především pracováním (pokud máš ovšem dostatek času), psaním článků, hraním Zaklínačských příběhů (pokud máš již minimálně 1 zkoušku za sebou), obchodováním se hříbaty a účastí v soutěžích.

Než se přiřadíš k nějakému cechu, zvaž pořádně, zda budeš cechu opravdu přínosem!

A příjemná zpráva na závěr - pokud se cechu, kterému pomáháš, opravdu podaří vyhrát, získáš 500 orenů ;-)

Na začátek stránky

4. Boj s nestvůrou

Bojovat mohou až Mistři. Je to proto, že při boji využijí své znalosti, které získají během jednotlivých Výuk. Při bojování platí pravidlo, že o boj se smíš pokusit pouze třikrát denně, z toho jakmile se ti podaří nestvůru porazit, další pokusy už na den nedostaneš. Co víc k boji psát? Snad jen, že získané peníze za boj se ti započítají do statistik a máš možnost získat titul Nestvůrobijec měsíce.

Na začátek stránky

5. Cechy

Do cechovních statistik nemají přístup Učedníci. Do statistik se započítávají kromě Mistrů také hodnoty Velmistrů.

Hodnoty "celkem" znamenají, že jsou sečteny hodnoty všech Mistrů v tom kterém cechu, pod nimi jsou průměrné hodnoty na jednoho Mistra.

"Celkem zářezů" a "Celkem peněz vydělaných bojem" se počítají od začátku otevření Vesnice, každý měsíc se vynulovává pouze statistika "Celkem vyděláno za poslední měsíc", do níž patří veškeré peníze, které ti přibudou v měšci. Výdajů si nevšímá, tedy když něco utratíš, neovlivní to tuto statistiku.

Na konci každého měsíce se vyhlásí držitelé titulů, tedy nejlepší obyvatelé Vesnice, a to na základě statistiky za celý měsíc. Po vyhlášení se "titulové" statistiky smažou (pouze statistiky, hodnoty vám samozřejmě zůstanou) a soutěží každý od začátku. Uváděný "Aktuální adept na tento titul" je člověk, který má na základě aktuálních statistik nejblíže k získání daného titulu na konci příštího měsíce a kdo tedy nejspíš vystřídá osobu, která titul získala. Jména "Aktuálních adeptů" se mění v závislosti na aktuální situaci.

Staneš-li se držitelem titulu, objeví se tato skutečnost i v tvé osobní historii (připravuje se) a získáš za každý titul 100 orenů. Držitelé titulů i vítězné cechy v soupeření cechů budou každý měsíc vyhlašováni v Kronice.

Na začátek stránky

6. Hradiště

Tento pojem se týká opět pouze Mistrů a Velmistrů. V odkazu Hradiště můžeš navštěvovat již postavená hradiště ostatních. V nich můžeš narazit na odkazy přeškrtnuté a neaktivní. To znamená zamčené, přístupné pouze členům daného hradiště. Zamknout jde i chatovací místnost hradiště. Pokud chceš založit vlastní Hradiště, musíš navštívit na Tržnici kameníka a cihláře a u jejich stolku se dozvíš víc, například to, že si hradiště nemůžeš založit sám. Je k tomu potřeba druhý podpis. V praxi to probíhá tak, že jeden z vás podá Žádost o stavební povolení (u kameníka), druhý ji přijde podepsat, a pak v průběhu stavby již působíte jako rovnocenní partneři a můžete se tam vracet a přidávat nebo ubírat další stavitele vašeho hradiště. Během stavby Hradiště se na mapě v sekci Hradiště objeví lopata a stručný popis, co se tam staví. V postaveném Hradišti jste vy dva správci a máte tam různé možnosti. V Hradišti máte další podrobnou nápovědu, takže tu nemá cenu se rozepisovat. Snad jen, že můžete kromě správy obyvatel hradiště měnit i design hradiště a přidávat odkazy, a samozřejmě měnit jejich obsah.

Na začátek stránky

7. Lektvary

Základní informace: připravovat lektvary mohou až Mistři. To, že Učedník už má zkoušku z lektvarů za sebou, na tom nic nemění. Není potřeba se tu k lektvarům vyjadřovat, protože vše se dozvíš na zkoušce. Ta je vedena takovým stylem, abys byl/a schopný/á vybraný lektvar v pohodě uvařit. za to, že se ti lektvar povede, dostaneš nějaké peníze. Další peníze získáš například prodejem tohoto lektvaru na Tržnici.

Na začátek stránky

8. Vesnice (chat)

Pro chatování si můžeš vybrat kterýkoli dům ve Vesnici. Neveřejné Zkušební místnosti se ti nezobrazí. Do Zkušebních místností se vstupuje vždy ze sekce Výuky, a vstup do nich je mimo Zkoušku zakázán.

Na chatu máš možnost pomocí tagů psát tučně, podtrženě a kurzívou, jiné tagy (včetně řádkování) se ti nezobrazí podle tvých představ. Na základě vašich ohlasů se možná pravidla a možnosti nastavení v budoucnu změní. Chatové okno by se ti mělo obnovovat automaticky, pokud ne, můžeš obnovovat manuálně pomocí odkazu Refresh. Seznam přítomných se automaticky neobnovuje, pouze kliknutím na patřičný odkaz.

Šeptat můžeš v hospodě, na louce u krav, v kovárně, ve strážnici a chýši staré vědmy :-)

Místnosti ve Vesnici nejsou obvykle zamykatelné. Výjimku tvoří Stará věž (někdy byste rádi skřítka jen pro sebe), Skrytá jeskyně a Bývalá mučírna, sloužící převážně dvojicím toužícím po soukromí. Zamyslete se ale nad použitím jiného typu komunikačního prostředku, např. ICQ nebo MSN, je pro dvojice určitě vhodnější.

V některých místnostech jsou také jejich obyvatelé, které ti pobyt na chatu zpříjemní, povídají si s tebou a můžeš od nich získat i nějaké peníze.

Na začátek stránky

9. Spěšné zprávy

Spěšné zprávy slouží k posílání zpráv mezi obyvateli Vesnice. Učedníci si se zprávami běhají sami, zato Mistři Zaklínači jsou váženější osoby, proto si musí někoho najmout, kdo jim zprávu doručí. Z tohoto důvodu musí za každou odeslanou zprávu zaplatit poplatek. Pokud jsou Společníkem nějakému Učedníkovi, poplatek neplatí, neboť jim zprávy doručuje onen Učedník. Pro Velmistry platí totéž co pro Mistry.

Při psaní zpráv lze používat pouze tagy pro odřádkování a pro psaní tučným či podtrženým písmem a kurzívou. Jiné použít sice můžeš, ale nebudou fungovat.

Posílání zpráv je jednoduché. Není potřeba nic přednastavovat. Klikneš na "Napsat zprávu" a pokud chceš mít kopii tvé zprávy uloženou v Odeslané poště, nezapomeň zaškrtnout "Zpráva bude uložena v Odeslaných". Když odpovídáš na došlou zprávu, objeví se ti v okýnku pro psaní zprávy kopie došlé zprávy, obvyklým stylem je psát nad ni, ale klidně můžeš za ni nebo ji úplně vymazat, dle libosti :-) .

Pozor - při mazání zpráv se tě to nebude ptát, tak neklikej jen tak "na zkoušku", co to udělá ;-) .

Na začátek stránky

10. Tržnice

Tržnice slouží k nakupování věcí, které se ti pak objeví v Brašně, nebo taky k prodávání či směňování věcí, které vlastníš. Také tam můžeš shánět Společníky nebo kamarády do Hradiště, ale popořádku...

Kameník a cihlář - zde najdeš vše potřebné ke stavbě Hradiště, ovšem pouze pokud jsi již Mistr. U stolečku nejprve sepíšeš Žádost o stavební povolení, tu musí podepsat ještě jeden člověk, který s tebou Hradiště zakládá. Tedy nemůžeš si ho založit sám. Zcela na tobě je, jakou polohu a typ Hradiště vybereš. Na typu závisí taky jeho cena a obrázek, jak bude vypadat na mapě. Poté již jen chodíte a nakupujete materiál podle seznamu. V průběhu stavby můžeš libovolně měnit, kdo se bude podílet na stavbě. Teprve jakmile koupíte poslední cihlu, budete moct do svého Hradiště vstoupit prostřednictvím mapy v sekci Hradiště.

Koňská tržnice - zde si můžeš koupit svého koně. Prodávaní koně jsou obého pohlaví, takže pozor, pokud si koupíš "koně", je tím myšlen samec, samice je označena jako "klisna" či "kobyla". Můžeš zde získat dospělé koně nebo hříbata. Jejich jména nemůžeš měnit, jméno určuje majitel klisny, které hříbě až do jeho prodeje patří. Koně ani hříbata nesmíš koupit za méně než 600 orenů. Hříbě se prodejem stane dospělým koněm. Smíš mít jen tři koně.

Kovář - slouží k nákupu zbraní potřebných k boji. Pokud zbraň nebudeš vlastnit, nebudeš ji moct použít k boji. Stříbrný zaklínačský meč se tu nekupuje, ten dostaneš pouze při Postupu výše, když se staneš Mistrem. Stříbrný zaklínačský meč je nepřenosný, nemůžeš ho ani prodat.

Křik jednoho přes druhého - střed Tržnice. Zde nabízejí své zboží nebo jinou poptávku Učedníci i Mistři. Pokud něco nabízíš, je nutné označit i co, ne to pouze vepsat do textu, stejně tak, pokud odpovídáš na nabídku. Jinak nebude možné převod uskutečnit. Funguje to tak, že např. ty nabídneš lektvar, který jsi vyrobil, někdo jiný ti nabídne, co ti za něj dá (peníze nebo jinou věc), a ty potom máš možnost transakci provést kliknutím na nabídku toho, co ti odpovídal. Poté, co bude transakce provedena, tvůj příspěvek bude smazán a dotyčný bude uvědoměn poštou o tom, že se tak stalo. Nabízet nelze stříbrný zaklínačský meč. K prodeji koní slouží Koňská tržnice. Nabídky se automaticky po týdnu mažou, tak nezapomínej kontrolovat zda ti někdo neodpověděl ;-)

Různosti - Tady se prodává vše, co jinde ne. Novou nabídku najdeš vždy navrchu, takže ji poznáš. Tento obchůdek je svými cenami velmi vhodný na nákup drobností pro Učedníky, jimiž děláte Společníky, a také zde naleznete krmivo pro koně!

Stará vědma - Tak tady je vše potřebné pro přípravu lektvarů a také již hotové lektvary. Ty jsou velmi drahé, neboť lektvary nejlépe seženeš výměnou ve střední části Tržnice. U vědmy jsou k dostání jen pro případ velké nouze. Bez kotlíku a podobných věciček také Mistři nemohou připravovat lektvary v sekci Lektvary. Dobrá zpráva, bylinky si natrhá každý sám, takže ty jsou zdarma :-)

Obchůdek U Skřítka - Nakoupíš tu dobrůtky, které pak můžeš dávat skřítkovi Jelzinovi ve Staré věži (tedy na chatu), a on ti za to bude hledat peníze, teda bude se snažit.

Na začátek stránky

11. Články

Základní pravidla:
  • Zákaz kopírování cizích prací.
  • Článek musí mít minimálně 10 řádků. Výjimka je povolena v sekci Srazy, Dřevárny, Jiné akce..
  • Úkoly z výuk nepatří do článků. (Často se stávalo, že je lidi kopírovali, proto byl vystaven zákaz jejich uveřejňování. V sekci FAQ jsou vystaveny jejich ukázky pro inspiraci)
  • V jeden den se dají vložit maximálně 2 články.

Srazy, Dřevárny, Jiné akce - Články v této sekci mohou mít i méně než 10 řádků. Když budou mít méně řádků, nebudou sankcionovány, pokud v nich budou uvedeny veškeré informace. Je nutné, aby v nich byly uvedeny základní informace: co, kde, kdy se koná.

WESNICE TIMES - Jedná se o formu novin, proto do této sekce dávejte články, které jsou napsány jako novinové články týkající se naší vesnice. Může se jednat o bulvár, popis akce či rozhovor s místní osobností. Tato sekce by měla ale fungovat jako novinová redakce, kterou vytvořil úzký kruh zaklínačů. Proto primárně takovéto články dávejte do sekce Vše okolo naší vesnice, prosím.

Fantasy povídky neokopírované ;-) - Název mluví za vše, povídky musí být vámi napsané. Sem patří povídky jednodílné či vícedílné, které jsou ale fantasy. Bez fantasy tématiky sem povídky vůbec nepatří.

Básně (pouze vlastní tvorba) - Stejně jako u povídek, básně musí být vámi vytvořeny. V základě platí, že jeden verš básně patří na jeden řádek. Proto je nutné, aby vaše básně byly odřádkovány.

Soutěžní sekce - Sem patří články, které jsou napsány na základě vyhlášení soutěže. Znovu upozorňuji, že ani sem nepatří duplikáty a cizí práce.

Vše okolo naší vesnice - Články, které mají tématiku o naší vesnici. Mobilizace cechů do cechovní soutěže, rozhovory s místním obyvatelstvem, zápisy ze stop, různé příhody z vesnice a jiné.

Nezařazené články (pouze fantasy) - Sem patří články, které se nedají zařadit jinam. Můžou to být například recenze na nějaký film, knihu nebo hru s tématikou fantasy; úvahy; články vysvětlující nějakou fantasy tématiku; a jiné... Víceméně bych řekla, že se v této kategorii meze nekladou, jen jediná mez je ta, že tu platí zákaz kopírování od jiných autorů či z jiných webů.

Sankce za chyby v článcích, které nebyly napraveny po upozornění:
  • 5 orenů - Článek je zařazen ve špatná sekci.
  • 10 orenů - Článek má méně řádků, než je povolených 10 řádků.
  • 20 orenů - Článek má pouze 1 řádek.
  • 30 orenů - Článek je napsaný úkol k výuce, nebo se jedná o duplikát (omylem vložený článek dvakrát).
  • 60 orenů - Článek je okopírované dílo jiného autora, a tudíž se jedná o krádež cizího díla.
  • 70 a více orenů, Albren - Článek je okopírované dílo jiného autora, a tudíž se jedná o krádež cizího díla. Tato krádež byla opakovaná.

Na začátek stránky

12. Zaklínačské příběhy

... Mají svůj vlastní podrobný návod. Důležitá informace - měly by tě začít zajímat až poté, co složíš svou první zkoušku a získáš svou první specializaci.

Na začátek stránky

13. Nezahálej, pracuj!

Pokud trávíš na tomto webu dostatek času, můžeš si zvolit nějaké povolání. Povolání se vybírá vždy na 7 dní. Do pěti minut od přijetí povolání můžeš ještě práci odmítnout, pokud ovšem klikneš na příslušné tlačítko.

Důležité je vědět, že pokud si nějaké povolání zvolíš, pak musíš dodržet smlouvu a splnit do týdne zadání, jinak místo výplaty ti bude stejná částka stržena - a jde tu o 200 orenů (výjimkou je povolání Knihovníka, tam lze jen získat). Také nastane situace, že zadání splníš dřív, potom nepřestávej, protože co napracuješ navíc, o to vyšší výplatu po týdnu dostaneš. Některá povolání se hodnotí pouze penězi, v jiných získáš za práci navíc nějaké předměty, obvykle takové, za které ti peníze najde skřítek Jelzin ze Staré věže.

Když už jsme u toho skřítka... Občas zlobí a vytáhne tě z pastviny či z jiné místnosti ven. Čím víc lidí je v místnostech, tím častěji vás bude navštěvovat. Pokud máš chuť skřítka zabít (nepříjemný je hlavně u povolání Pasáčka), nějak to přetrp a napříště si vybírej takové povolání, ke kterému nepotřebuješ chat.

Horník - Do sedmi dnů máš vytěžit 3 vozíky zlata, 5 vozíků stříbra, 8 vozíků měděné rudy a 10 vozíků železné rudy. Klikneš na důl a pokud v něm je nápis "Nenašel jsi nic!", opět důl opustíš. Pokud najdeš nějaký kov, začne se ti odpočítávat čas, kdy bude možné vytěžit 1 vozík. Čas potřebný k vytěžení 1 vozíku je 10 minut. Pokud se ti odpočítává čas jiný, znamená to, že máš špatně nastavený čas ve svém počítači. Buď si ho oprav, nebo těž s pomocí stopek, které ti 10 minut spolehlivě odměří. Během těžení se nechoď ve vedlejším okně dívat do sekce Nezahálej, jinak kov z dolu zmizí!

Pasáček - Do sedmi dnů máš napást 20 ovcí, 12 krav a 5 koz. Princip pasení je stejný jako u těžení, s tím rozdílem, že pokud neopustíš pastvinu odkazem "Zahnat do ohrady", uteče ti zvíře a pak jej musíš po pastvinách hledat. Jednu ovci napaseš za 5 minut, krávu za 6 minut a kozu za 15 minut.

Pekař - Do sedmi dnů máš upéct 5 koblih, jedny tvarohové buchty, 2 hruškové koláče a 2 makové záviny. Princip pečení je podobný přípravě lektvarů. Toto povolání tedy je vhodné vykonávat až po úspěšné zkoušce z lektvarů či jako přípravu na ni. Bližší informace ti řekne tvůj Společník.

Strážný - Do sedmi dnů máš podat minimálně 15 hlášení. Hlášení se nepodává ve Strážnici, ale v sekci Nezahálej... Vždy prvních deset minut v každé hodině se ti tam objeví formulář, do kterého hlášení napíšeš. Co napsat do hlášení? Co se právě děje v naší Zaklínačské Vesnici. Inspiraci také můžeš najít v Knize hlášení (pro nepovolané je do ní vstup přes Kroniku), kam se vaše hlášení ukládají.

Knihovník - Není zde nic povinného. Zdržuješ se ve Starobylé knihovně a číháš, kdy vypadne svitek. Ten vypadává v intervalu 3 - 10 minut. Na zpracování svitku máš pouze jednu minutu a zpracovat svitek znamená, že správně vyluštíš jeho hádanku. Za každý správně zpracovaný svitek dostáváš peníze, do měšce se ti přičtou až po 7 dnech vykonávání tohoto povolání.

Věštec - Do sedmi dnů máš sepsat minimálně 15 věšteb, do kterých musíš zakomponovat tři slova, která si vytáhneš v kartách. Věštit můžeš v intervalu 30 - 60 minut.

Pomocník Jelzina - Do sedmi dnů máš v trávě najít minimálně 45 orenů, přičemž na jeden pokus najdeš maximálně 30 orenů. Jsou však poschovávané ve stylu hry Miny, a jakmile šlápneš na minu (v našem podání žábu), hra pro tebe končí. Hrát znovu můžeš až po 20 minutách.

Na začátek stránky

14. Stáje

Ve stájích máš možnost ustájit své koně. Koně můžeš pořídit na Koňské tržnici, pokud zrovna někdo koně či hříbě prodává. Krmivo pro koně získáš na Tržnici v Různostech.

Ustájení koníka je jednoduché. Pokud má koník nějaké omezení (byl ze stáje vyloučen či odhlášen v nedávné době), objeví se ti při pokusu o ustájení hláška upozorňující tě, kdy bude možné koníka ustájit. Po ustájení dej pozor, abys koně pravidelně krmil, protože jakmile kůň bude mít hlad, bude ze stáje vyloučen, ztratí své zkušenostní body, klisna přijde o své hříbě, a opětovné ustájení mu bude dovoleno až po 2 týdnech.

Co s ustájeným koněm? Chodíš ho krmit, můžeš k němu přiřadit fotku, pořídit klisně hříbě a hlavně jej trénovat. Trénink probíhá ve dvojicích, je proto dobré se domluvit s majitelem nějakého jiného koníka, případně čekáš, jestli v danou chvíli zrovna nějaký koník k tréninku nepřijde. Trénink probíhá na principu hodu kostkou. V dráze jsou překážky, které vrací koně zpět na start či o určitý počet polí, záleží na typu dráhy. Vítězný kůň získá jeden zkušenostní bod.

Rozmnožování koní: Majitel klisny se domluví s majitelem hřebce, spolu vyplní formulář, v něm určí, kolik majitel klisny zaplatí majiteli hřebce za poskytnuté služby, a pokud jej správce stáje schválí, klisna zabřezne. Po 2 týdnech se jí narodí hříbě, které musí být ještě další 3 týdny u matky, teprve pak je možné hříbě prodat. Klisna, dokud je březí nebo má hříbě u sebe, NESMÍ ZÁVODIT! Hříbata, stejně jako dospělé koně, bude možné prodat na Tržnici na místě handlíře - na Koňské tržnici.

Kůň i klisna musí mít jiného majitele!!!

Na začátek stránky

15. Darovat peníze

Správný novodobý Zaklínač má také dobré srdce. Proto hospodař se svými penězi uvážlivě, kup si jen to nejnutnější a co ti zbyde, rozdej chudým.

Abys to nepovažoval/a za až tak úplně zbytečné, tak věz, že každý darovaný oren se ti zapíše do tvé slavné historie (kde si ji každý přečte ve tvém profilu) a navíc se každý měsíc vyhlašuje držitel titulu Zlaté srdce měsíce. A kdo by nestál o takovou čest být jako držitel titulu navždy zapsán v naší Kronice? ;-)

Pokud se budeš chtít porozhlédnout, kdo potřebuje tvou pomoc, stačí vejít do sekce "Darovat peníze" a protože nechodíš stále stejnou cestou, najdeš tam každý den jiné chudáky prosící o peníze. Ne každý potřebuje stejně, uvaž sám, komu chceš pomoct a zda si to již můžeš dovolit. Čím víc (nebo víckrát) peněz daruješ, tím větší úctu si zasloužíš!

Na začátek stránky

16. Společník

Společnictví je poměrně důležité pro obě strany. Mistr Zaklínač ušetří na poštovném a dostane za Společnictví jednorázově peněžitý příspěvek (z něhož část věnuje svému Učedníkovi k různým příležitostem), novému Učedníkovi zas zkušený Mistr pomůže s orientací na tomto webu a zodpoví mu jeho otázky.

Pravidla jsou jednoduchá - Učedník může mít pouze jednoho Mistra Zaklínače, který mu je Společníkem, naopak Mistr Zaklínač může mít Učedníků víc. Společnictví končí ve chvíli, kdy se z Učedníka stává Mistr Zaklínač. Poté může sám dělat Společníka dalším nováčkům.

Splést to nemůžeš - sekce Společník se mění v závislosti na tvém stavu. Pokud jsi Učedník, ukáže se ti seznam Mistrů a Velmistrů, z nichž si vybereš, které oslovíš. Normálně zaškrtneš políčka u jejich jmen a odešleš. Pokud některý z nich tvou žádost přijme, přijde ti poštou oznámení. Může se také stát, že nějaký aktivní Mistr osloví tebe, v tom případě najdeš jeho žádost opět v sekci Společník a navíc ti odkaz na sekci zčervená podobně jako když máš nové Spěšné zprávy. Když takovou nabídku přijmeš, stává se daný Mistr tvým Společníkem a informační mail o této skutečnosti přijde naopak jemu.

Co dělat, pokud ti tvůj Společník nevyhovuje? Nestará se o tebe dostatečně? Pokud jsi Učedník, najdeš opět v sekci Společník formulář, do kterého stačí napsat žádost o odvolání Společníka (řádně odůvodněnou), kterou posoudí správce k tomu určený. Pokud jsi Mistr Zaklínač a nejsi spokojený se svým Učedníkem, pak nemusíš činit nic, jen si užívat výhod ze Společnictví (pokud se cítíš být nevyužit/a, není nic jednoduššího než přibrat dalšího Učedníka).

Na začátek stránky

17. Změna mého profilu

Jak změnit foto: Můžeš si vybrat z přednastavených možností, ale taktéž můžeš uploadovat obrázek dle libosti. Obrázek se automaticky zmenší na maximální velikost 62x62 obr. bodů (pixelů). Problém by mohl nastat, pokud by ses pokoušel/a nahrát obrázek opravdu obří, velikosti tapety apod. Obrázek nesmí pohoršovat a podobně. Všechny obrázky dodatečně projdou kontrolou Ikonmistra, tak pozor ;-)

Dále máš možnost změnit své heslo, k tomu je nutné znát heslo původní. Pokud zapomeneš heslo, nech si poslat nové na svůj mail (je nezbytné si pamatovat, kterým mailem jsi se registroval/a a v případě nutnosti požádat o jeho aktualizaci v systému, jinak ti hrozí při ztrátě hesla, že se budeš muset registrovat znovu). Heslo poslané na mail je vygenerované systémem, pokud ho nepoužiješ, nic se neděje, pokud ano, přepíše se tím původní zapomenuté heslo. Toto nově získané heslo si pak můžeš opět v této sekci změnit.

Tvůj profil se skládá z části generované systémem (např. jaké máš specializace, komu jsi daroval peníze) a části, kterou si tvoříš sám. Máš možnost přidat kontakty na sebe. K tvému ICQ číslu bude automaticky doplněna kytička označující, zda jsi online či offline. Ještě upozorňujeme, že mailová adresa na tebe je přednastavená tak, aby se ostatním v tvém profilu nezobrazovala. Pokud ji budeš chtít zveřejnit, zmeň si to v nastavení.

Na začátek stránky

Zaklínači - Mistři meče
Zaklínači - Mistři meče